Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Czas na zamówienia publiczne

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Mackiewicz | 2015-02-27 14:59:27
korea, zamówienia publiczne, przetargi

Prawo Republiki Korei przewiduje możliwość udziału firm zagranicznych w przetargach publicznych.

 

 

W takim przypadku językiem przetargu jest język angielski. Nadzór nad organizacją i prowadzeniem postępowań przetargowych sprawuje odpowiednik polskiego Urzędu Zamówień Publicznych - Public Procurement Service (PPS).

Strona internetowa urzędu www.pps.go.kr dostępna jest w języku angielskim i zawiera pełne informacje dotyczące produktów objętych procedurami przetargowymi oraz całościowego postępowania przetargowego.

Ogłoszeń o przetargach można odszukać:

http://www.pps.go.kr/eng/jsp/information/tender/domestic.eng

http://www.pps.go.kr/eng/jsp/information/tender/foreign.eng

http://www.pps.go.kr/eng/jsp/information/tender/construction.eng

http://www.pps.go.kr/eng/jsp/information/tender/services.eng

 

W ostatnich latach główne produkty zamawianie przez instytucje publiczne:

  • sprzęt medyczny
  • sprzęt laboratoryjny
  • sprzęt oświetleniowy
  • komputery i wyposażenie peryferyjne
  • urządzenia komunikacyjne (communications & broadcasting devices)

Na liście produktów objętych przetargami, za które odpowiada Public Procurement Service nie znajdują się produkty przemysłu obronnego. Jednostką publiczną, która nadzoruje zakupy w ramach tego sektora jest Defense Acquisition Program Administration (http://www.dapa.go.kr).

Ogłoszenia o przetargach sektora obronnego można odszukać pod adresem: http://www.d2b.go.kr/.

Procedura ubiegania się o kontrakt

Public Procurement Service (PPS)

Najczęściej występującą formą przetargu PPS jest licytacja elektroniczna. Aby przystąpić do postępowania przetargowego należy zarejestrować firmę w systemie PPS poprzez przesłanie do urzędu następujących dokumentów:

- Application for Registration (do pobrania ze strony: http://www.pps.go.kr/bbs/selectBoardList.do?boardId=ENG006)

- Business Registration Certificate lub Certificate of Office Ownership

Dodatkowo zaleca się przesłanie Application for Certification Service (również do pobrania ze strony: http://www.pps.go.kr/bbs/selectBoardList.do?boardId=ENG006), co jest podstawą do uzyskania możliwości uczestnictwa w licytacjach elektronicznych.

Powyższe dokumenty należy przesyłać pocztą na adres:

the Republic of Korea Public Procurement Service

Building #3, Government Complex-Daejeon,

189 Cheoungsa-ro, Seo-gu, Daejeon,

Republic of Korea (ZIP: 302-701)

 

Po rejestracji firmy w systemie PPS procedura ubiegania się o kontrakt przebiega następująco:

  1. Zgromadzenie przez zainteresowaną firmę dokumentów i formularzy przetargowych (w jęz. angielskim):

- Formularz przetargowy PPS,

- inne dokumenty, które mogą być wymagane w przetargu, np.: certyfikat dostawcy, certyfikat producenta, specyfikacja towaru, specyfikacja porównawcza, katalog produktu, plan serwisu posprzedażowego, etc.

Uwaga: w indywidualnych przypadkach zakres wymaganych dokumentów lub ich forma może się różnić, zatem w celu weryfikacji treści i zakresu powyższych dokumentów zalecamy kontakt z WPHI w Seulu lub bezpośrednio z pracownikiem Public Procurement Service odpowiedzialnym za dany przetarg.

  1. Dostarczenie jednego oryginału oraz dwu kopii powyższych dokumentów i formularzy zgodnie z jednym z poniższych sposobów:
  1. przesłanie dokumentów drogą elektroniczną, o ile taki tryb został przewidziany przez PPS
  2. przesłanie pocztą na adres:

the Republic of Korea Public Procurement Service

Building #3, Government Complex-Daejeon,

189 Cheoungsa-ro, Seo-gu, Daejeon,

Republic of Korea (ZIP: 302-701)

 

Przesyłka musi dotrzeć do urzędu jeden dzień roboczy przed dniem otwarcia ofert.

Właściwe oznakowanie koperty z ofertą musi zawierać:

  • stwierdzenie „Bidding documents enclosed”
  • numer przetargu (INV. No)
  • czas i datę zamknięcia przetargu
  • nazwę końcowego użytkownika przedmiotu przetargu

 

Uwaga: przesyłki kurierskie nie są akceptowane

 

Dokumenty trzeba dostarczyć osobiście w dniu zamknięcia przetargu. Firma zamierzająca uczestniczyć w przetargu w trybie bezpośrednim (tj. gdy nie może skorzystać z uczestnictwa w licytacji elektronicznej lub nie skorzystała z wysyłki materiałów pocztą) musi zgłosić to w PPS (Bidding Room II) najpóźniej na godzinę przed zamknięciem przetargu.

 

Defense Acquisition Program Administration (DAPA)

Aby przystąpić do postępowania przetargowego DAPA należy zarejestrować firmę w systemie poprzez przesłanie do urzędu następujących dokumentów:

- Application for Registration (oryginał),

- Pledge for Security (oryginał potwierdzony notarialnie),

- Business Registration Certificate (kopia),

- Agency Agreement (kopia) - jeżeli firma posiada podmiot reprezentujący na terytorium Republiki Korei.

Powyższe dokumenty, a w następnej kolejności dokumentację przetargową (w jęz. angielskim), należy przesyłać pocztą na adres:

Defense Acquisition Program Administration

54-99 Duteopbawi-ro, Yongsan-gu,

Seoul 140-833, Korea